16 Aralık 2015 Çarşamba

GİRİŞ


Merhaba Sevgili Okur

Bloğumun bu ilk yazısında kısaca ne yapmak istediğimi ve neden yapmak istediğimi anlatacağım.
Pek iyi bir internet kullanıcısı olduğum söylenemez. Bu yüzden geçtiğimiz haftalarda yüzeyselce yapabildiğim kitap bloğu incelemelerinden anladım ki bu işten büyük ihtimalle para kazanamayacağım. Böylelikle blog yazma fikrini aklıma getiren ilk sebep olan, bağımlı çalışanlıktan istifa etme fikrim, çok kısa bir süre içinde suya düştü. Fakat bu defa da, istifa edemesem de ek bir uğraş olarak sevdiğim işi yapabilme ihtimalinin heyecanına kapıldım ve bu bloğu açmaya karar verdim. 

Okumanın, insanın kendini ve "öteki"ni tanımadaki en sade ve pratik yol olmasından hareketle, nitelikli okumanın faydalarının katlanarak çoğalacağına inanmaktayım. Nitelikli okuma ifadesinin aklıma getirdiği ilk unsurların; yazarın kimliği, kitabın yazıldığı zaman ve mekanın analizi, kitabın çok kısa özeti, anafikri ve çağrıştırdığı fikirler olduğunu düşündüm. Okuduğum kitapların analizini yaparken özellikle belirteceğim konu başlıkları bunlar olacak. (Elbette bu başlıklar zamanla değişebilir veya kitabın niteliğine göre farklılık gösterebilir.) Bu beş unsurun ayrıntılı incelemesiyle, siz kıymetli okurlara özverili bir içerik sunmuş olacağımı düşünmekteyim. 

Her hafta tek bir kitap incelemesi yapmayı planlıyorum. Çünkü bu blog için yapacağım tüm incelemeler, bundan sonra okuyacağım kitaplar için olacak ve incelemenin kapsamını mümkün olduğunca ayrıntılandırma niyetindeyim. 

Önümüzdeki hafta görüşmek dileğiyle, iyi, okumalar dilerim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder